الأحد، 5 مايو 2013

مشكلة الحرقان عند الام الحامل و كيفية التخلص من الحرقان نهائيا باذن الله



كتير من الصديقات سألوني عن الحرقان اللي بيعانوا منه و هل له علاقة ان الجنين بنت او  ولد ؟؟؟؟ و ازاي تتخلص السيدة الحامل من الحرقان ده .؟؟؟







واحب ارد عليكم ان انا عندي 3 اولاد ذكور بسم الله ما شاء الله و مع ذلك فانا عانيت من الحرقان عادي جدا زي صحبتي اللي كانت حامل في بنوتة ...

بمعنى ان جنس و نوع الجنين مالوش اي دخل نهائي بتحسي بحرقان او لاء .. 

و احيانا ماما كانت تقولي ان الحرقان ده بسبب شعر الجنين هو اللي بيسبب الحرقان في فم المعدة .. لكن برضه لا اظن خاصة اختي بنتها كانت قرعه خالص و برضه اختي عانت من الحرقان هههههههههههههههههههههههههه







المهم ازاي تتخلصي من الحرقان ده ..؟؟


ببساطة اكثري من شرب اللبن البارد و اكل الخيار كتير لانه بيساعد علي الهضم و بيريح جدا الجهاز الهضمي عندك ...

حاولي كمان تمنعي الاكل المسبك خاصة بالليل 


يعني خلي اكلك كله مسلوق او نئ في نئ 


و حقولك بقي على سر خطير كنت بعمله :: وهو اني امصر فاصوليا بيضاء و انا قاعدة تصدقوا و الله بتريح جدا ......


جربوا و انتم حتدعوا لي ان شاء الله ......


و ربنا يتم حملكن علي خير و تفرحي بابنك او بنتك في حضنك 


مع حبي و تحياتي 


همسه احمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق